וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

10 סיבות לטיול משפחתי במדינה הכי מדהימה באפריקה

בשיתוף אל על, בשיתוף אל על

2.10.2019 / 14:22

לא משנה אם תנחתו בקייפטאון המדהימה או ביוהנסבורג הסואנת, שתי הערים המרתקות יהיו נקודת פתיחה לטיול מלא קסם בדרום אפריקה. משיט בין לווייתנים וצפייה באריות ועד לקפיצת באנג'י שתוכיח מי הכי אמיץ במשפחה - קבלו את האטרקציות שיש לשפיץ של אפריקה להציע

נוף הנשקף מתצפית "חלון האלוהים", דרום אפריקה. ShutterStock
נוף הנשקף מתצפית "חלון האלוהים", דרום אפריקה/ShutterStock

יש בה הכול - שני אוקיאנוסים, חופים מרהיבים, ערים גדולות ומרתקות, היסטוריה ארוכה, טבע פראי ושפע של אטרקציות. דרום אפריקה, שבשפיץ של היבשת, היא ארץ שכל טיול בה הוא הרפתקה בלתי נשכחת. המדינה, שאירחה את מונדיאל 2010 בהצלחה גדולה, מתפתחת ומתקדמת ויותר ויותר תיירים מבקרים בה מדי שנה.

הטיסות לדרום אפריקה הן ישירות ולא משנה אם תבחרו בטיסת אל על ליוהנסבורג או שתעדיפו לנחות בקייפטאון, כל אחת משתי הערים הגדולות הללו היא נקודת התחלה פנטסטית לטיול. דרום אפריקה היא יעד מושלם לטיולי משפחות שמשלבים גם ספארי ותצפית על בעלי חיים בטבע והנה כמה אטרקציות וחוויות שיהפכו את החופשה המשפחתית שלכם למיוחדת ומסעירה.

סלפי מהר השולחן

ההר המדהים הזה שנישא מעל העיר קייפטאון הוא ללא ספק הסמל המוכר ביותר של דרום אפריקה. פסגתו שטוחה ורוחבה מרשים - כשלושה קילומטרים, ומגובה של 1,086 מטרים מעל פני הים הנוף הוא עוצר נשימה. אחרי שתצלמו אותו מכל זווית מלמטה, תמצאו את הנקודה הנכונה לכמה צילומי נוף וסלפי מלמעלה. מה רואים ממנו? את העיר, את האוקיאנוס, ואת המרחבים הירוקים של הפארק הלאומי שהוא נמצא במרכזו.

אם אתם משפחה מטיילת, הגעתם להר הנכון. יש בו מעל 2,200 מיני צמחים ויש בו כ-300 שבילי הליכה בדרגות קושי שונות, כך שתוכלו להקדיש לו חצי יום טיול. אם אתם רוצים לעלות ולרדת בלי להתנשף, תיעזרו ברכבל המיוחד שבו קרוניות הסובבות על צירן ומאפשרות להתרשם מהנוף ב-360 מעלות.

העיר קייפטאון, כשברקע הר השולחן בדרום אפריקה. ShutterStock
העיר קייפטאון, כשברקע הר השולחן בדרום אפריקה/ShutterStock

להשתזף בין הפינגווינים

קייפטאון בורכה בכמה חופים יפים, אבל אין ספק שהמיוחד ביותר הוא חוף בולדרס, שבו סלעי גדולים וביניהם מתרוצצים אלפי פינגווינים, שלא ממש מפריע להם אם אתם מסתובבים להם בין הרגליים. האפשרות לשכב או לשחות עם הפינגווינים בטבע, היא פשוט חוויה בלתי רגילה ואתם והילדים תקבלו הצצה ראשונה לטבע הפראי שיש לדרום אפריקה להציע לכם בהמשך.

במקום שבו האוקיאנוסים נלחמים ביניהם

דרום אפריקה נמצאת בקצה הדרומי של יבשת אפריקה, ובקצה המדינה נמצא המקום שבו מתנגשים האוקיאנוס ההודי והאוקיאנוס האטלנטי. כף אגוליאש הוא הנקודה הדרומית ביותר ביבשת אפריקה, כ-170 ק"מ דרומית-מזרחית לקייפטאון. במקום הזה אפשר לראות את החיבור בין שני האוקיאנוסים ולהצטלם ליד אבן ושני שלטים, המציינים את מקום המפגש. בעקבות זרמי האוקיאנוסים ותנאי האקלים, ישנם לעתים סערות במקום וגלים בגובה עשרות מטרים.

לשוט בין לווייתנים

דרום אפריקה היא הזדמנות מצוינת לחשוף את הילדים ולהיחשף בעצמכם אל עוצמתו של בעל החיים הגדול ביותר בעולם. מהעיירה הרמנוס, שנמצאת כשעתיים נסיעה דרומית-מזרחית מקייפטאון, תוכלו לצאת לשיט בעקבות לווייתנים הנודדים בים ולעתים הם אף מתקרבים לחוף וניתן לראותם מהיבשה. תקופת שיא הנדידה היא בין אוגוסט לדצמבר ומומלץ להגיע למקום בזמן זה של השנה.

לנסוע ב-300 קילומטרים של ציור

אם אתם אוהבים נופים המשלבים בין גבעות ירוקות, חורש טבעי, חופי ים, כפרים ועיירות וכרמים עד האופק, אז נתיב הגנים (Garden Route) הוא מקום שתתקשו להיפרד ממנו במהלך הטיול. מדובר בחבל ארץ שנמתח לאורך קו החוף הדרומי של דרום אפריקה ונופיו הם מהיפים והמגוונים בעולם. כאן אתם והילדים תוכלו להתוודע לאופן שבו הדרופ אפריקנים יוצרים מהטבע אטרקציות לכל המשפחה: חופים מושלמים לגלישת גלים, מסלולי רכיבת אופניים, אומגה, שיט בקאנו, שיט אבובים, ליטוף צ'יטות, רכיבה על פילים וטיולים רגליים בפארקים לאומיים יפהפיים דוגמת ציציקאמה או וויילדרנס. הכרמים והיקבים בנתיב הגנים מייצרים יין משובח שתהילתו נודעת ברחבי העולם וטוב תעשו אם תצאו לסיור טעימות ואף תצטיידו בכמה בקבוקים להמשך הדרך.

מבחן האומץ האולטימטיבי

מי הכי אמיץ במשפחה? יש מקום אחד שיאפשר לכם לגלות זאת - גשר בלוקרנס (Bloukrans) שבנתיב הגני. הגשר יפה כשלעצמו, אבל קפיצת באנג'י ממנו היא האטרקציה האמתית. מדובר בקפיצה הגבוהה ביותר בעולם מגשר. דמיינו את עצמכם עומדים מעל נהר בלוקרנס השוצף, צוקים ירוקים משני צדכם ואתם צוללים מטה מגובה של 216 מטרים ומרגישים התרוממות רוח שקשה להסביר במילים, אבל מבינים היטב בזכות צרחות ההתלהבות.

לצלול אל עולם המים

אם תמשיכו מנתיב הגנים על קו החוף לכיוון צפון-מזרח תגיעו לדרבן, העיר הגדולה והחשובה במזרח המדינה, שלה נמל עצום בגודלו ושפע אטרקציות דוגמת טיילת יפה, גנים בוטניים ושוק וורוויק הצבעוני. אבל אם יש מקום אחד שחובה לבקר בו בעיר הרי זה האקווריום הגדול בעולם - UShaka Marine World, שבו 32 בריכות ובהן כרישים, דולפינים ודגים. באקווריום יש בריכת הופעות וביתנים עם תנינים. מי שרוצה לא רק לראות את עולם המים אלא לחוש אותו יכול לצלול בלגונה שבמקום. .

מוזיאון האפרטהייד דרום אפריקה. ShutterStock
מוזיאון האפרטהייד/ShutterStock

פאן ושופינג ביום אחד

יוהנסבורג היא אחת משלוש הבירות של דרום אפריקה, יחד עם קייפטאון ופרטוריה, והיא הגדולה והמאוכלסת ביותר במדינה עם אוכלוסייה של כחמישה מיליון בני אדם. יש לא מעט מה לראות ולעשות ואחד הדברים שמטיילים אוהבים הוא שופינג. אז הכירו את "הקניון של אפריקה" (Mall of Africa) - מרכז קניות עצום בגודלו שיש הטוענים כי הוא הגדול ביבשת. מגוון החנויות אדיר וכדאי להקדיש כמה שעות לבילוי משפחתי בממלכת השופינג הזו. חוויה כיפית שונה לגמרי שיוהנסבורג מציעה היא פארק השעשועים גולד ריף סיטי. ישנם לא מעט מכרות זהב בדרום אפריקה ובעבר הגיעו אליה מחפשי זהב והפארק נבנה בהשראת התקופה. זהו פארק שעשועים יפה ונעים שיקפיץ את הדופק עם שפע של מתקנים מפחידים והוא מושלם למי שמטייל בדרום אפריקה עם ילדים או לכאלה שרוצים להרגיש קצת ילדים בעצמם.

מוזיאון האפרטהייד, יוהנסבורג

בדרום אפריקה יש 11 שפות רשמיות והיא כוללת תרבויות רבות. המשותף לכל אותן תרבויות מקומיות הוא הדיכוי שהן חוו במשך עשרות שנים. דרום אפריקה הייתה בעבר מדינת אפרטהייד בה רווחה מדיניות הפרדה גזעית שהונהגה על ידי המיעוט הלבן. דרום אפריקה הצליחה להתגבר על פצעי העבר וכדי להבין את ההיסטוריה של המדינה ואת יכולתה הכבירה להתגבר על הגזענות והשנאה, חובה לבקר במוזיאון האפרטהייד שביוהנסבורג, שבו תיחשפו לעבר, לאפליה ולגיבורים ששינו את המדינה.

לביאה וכפיר בפארק קרוגר, דרום אפריקה. ShutterStock
לביאה וכפיר בפארק קרוגר, דרום אפריקה/ShutterStock

להשתתף בסרט טבע

כל מה שאתם והילדים ראיתם בסרטי הטבע בטלוויזיה תוכלו לראות מול עיניכם בטיול ספארי בפארק קרוגר, שנמצא בקצה הצפון-מזרחי של דרום אפריקה. הפארק עצום בגודלו, שטחו קרוב לשטח מדינת ישראל, ובו אפשר לראות מקרוב אריות, פילים, נמרים, קרנפים, תאו, ג'ירפות ועוד יונקים, זוחלים ועופות. ספארי של יום או כמה ימים יחבר אתכם אל הטבע ואל ממלכת החי ויספק למשפחה את הטעם החווייתי המיוחד שרק דרום אפריקה יכולה לתת.

בשיתוף אל על, בשיתוף אל על

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully