וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מלכת הריביירה הצרפתית: הקסם של ניס

בשיתוף אל על, בשיתוף אל על

3.10.2019 / 16:53

ניס מציעה לכם לחשוף את סודותיה ולצאת למסע גילוי מרתק בין סמטאות ציוריות, חנויות קסומות, טיילת ימית שוקקת במיוחד - וגם נקודת הסלפי האולטימטיבית

העיר ניס, צרפת. ShutterStock
אפשר להבין מדוע היוותה מקור השראה לאמנים הגדולים של צרפת. ניס/ShutterStock

היא הייתה מקור ההשראה האולטימטיבית של מאטיס, רנואר, פיקאסו ואמנים ידועי שם אחרים. הם נשבו לא רק בקסמיה, אלא גם בצבעים העזים העוטפים את המרחב כולו. ניס (Nice) בפרט והריביירה הצרפתית בכלל, מצליחות גם כיום לשמור על ההילה הייחודית האופפת אותן.

אבל קודם כל, אל תאמרו "הריביירה הצרפתית". כאן, בחלק הדרום-מזרחי של צרפת, בין הרי האלפים מצד אחד והים התיכון מצד שני, מעדיפים את הכינוי "קוט ד'אזור" (Côte d'Azur, "חוף התכלת"). וזהו בהחלט שם הולם למרחב יפהפה זה, הנחשב לאחד מאתרי התיירות המודרניים הראשונים באירופה, בעת שכבר לפני כ-150 שנים ויותר פקדו את המקום חובבי תענוגות מרחבי היבשת.

כל הטוב הזה מצוי במרחק של כארבע שעות טיסה מנתב"ג, כאשר בחברת אל על מציעים שלוש טיסות לניס מדי שבוע. לא רק רומנטיקנים ייהנו כאן - ניס היא נקודת מוצא מצוינת לטיולים נהדרים ברצועת החוף הנמתחת בין מונקו לאיטליה, ובה משובצים חופי רחצה נפלאים, מסלולי טיול קצרים, טבע מלוא העין וגם עיירות קטנות וציוריות - מקאן (Cannes) ועד אנטיב (Antibes).

העיר העתיקה הכי תוססת (וגם: גלידה בטעם קוויאר)

כאמור, המלכה הבלתי מעורערת באזור היא ניס (או "ניצה", כפי שנהגו לקרוא לה בעברית של פעם). כמיליון בני אדם מתגוררים בעיר החוף, שמככבת בשמי התיירות הצרפתית כבר מאז סוף המאה ה-18.

המלצה שלנו: כדי להתמסר אל ניס במלוא העוצמה, התעלמו לרגע מים הטורקיז הנושק לה, והתחילו את הביקור שלכם הישר בלב בעיר העתיקה (Vieux Nice). למעשה, זוהי אחת הערים העתיקות הכי תוססות שפגשתם מזה זמן רב.

חנויות צבעוניות, מבנים מרשימים וסמטאות ציוריות מאכלסות את חלקה הקדום יותר של העיר, והכל נדמה כמעין מסע בזמן. כאילו בכל רגע, מאטיס או פיקאסו יישבו לצדכם בבית הקפה ויזמינו אתכם למשקה.

ואם אתם כבר כאן, אל תוותרו על ביקור בשוק הפרחים הנערך מספר פעמים בשבוע, ומציע אינספור צבעים וניחוחות.

זהו גם המקום לשופינג מהסוג שלא תמצאו בשום מקום אחר - מסבונים טבעיים ועד פרטי עיצוב קטנים וחמודים לבית. והכל שזור במסעדות קטנות ונעימות וגם כמה גלידריות מיתולוגיות (בחלקן תמצאו טעמים כגון קוויאר, שמן זית ואפילו בצל...).

וחשוב לא פחות: ניס - המקום שבו הומצא סלט הניסואז - מתהדרת בקולינריה ים תיכונית מקומית, עם טוויסט איטלקי, ועם כל הכבוד למסעדות התיירים, יותר ממומלץ לפקוד גם את בתי האוכל המקומיים, האותנטיים יותר.

ניס, צרפת. ShutterStock
העיר העתיקה צבעונית, תוססת ומלאה באטרקציות/ShutterStock

התצפית הכי יפה בריביירה (וגם: סלפי מנצח)

באופן טבעי, שיטוט של שעה, שעתיים או חצי יום בעיר העתיקה יסתיים בטיפוס מרגש אל הגבעה האדירה המתנשאת מעל העיר. אפשר להגיע אליה ברכב, באופניים חשמליים, ברגל ואפילו ממעלית הנמצאת ליד קו החוף. אבל נדמה כי אחת הדרכים היותר מקוריות להעפיל אליה, היא באמצעות סגווי (יש בעיר כמה חברות המציעות סיורי סגווי חווייתיים).

בפסגתה של הגבעה מתנוססת לראווה טירה מרשימה, ששמה פשוט Le Chateau ("הטירה"). אבל מי בכלל מחפש טירות עם כל הנוף הפנורמי הנשקף מפסגת העולם המקומית הזו?

מכאן נשקפים היטב נופי העיר העתיקה והחדשה, כמו גם רצועת החוף של הריביירה הצרפתית, במלוא הדרה. ובינינו, סלפי ממרומי הגבעה הפוטוגנית הזו יגרוף עבורכם כמות לייקים שלא תיאמן. באחריות. לצד הטירה ממתין לכם פארק יפהפה, ובו מפל מים מרשים, גבוה מעל הנוף.

המוזיאון לאמנות, ניס, צרפת. ShutterStock
עיר של תרבות, תערוכות וגלריות. המוזיאון לאמנת בניס/ShutterStock

האמנות הכי מעוררת השראה (וגם: מוזיאון ספורט מפתיע)

כעת, אחרי מבט אל העבר בעיר העתיקה ומבטים אל הנוף ממרומי הטירה, הגיע הזמן לגלות את הסודות הקטנים של העיר. באופן טבעי, מצויים בניס לא מעט מוזיאוני אמנות, במגוון סגנונות - וגם גלריות קטנות ונהדרות.

הידוע מכולם הוא מוזיאון מאטיס, המוקדש לאמן אנרי מאטיס, ובו לא רק עבודות שלו אלא גם פריטים אישיים מרתקים (אל תוותרו גם על ביקור בחנות המוזיאון המצוינת). אמן נוסף שמוזיאון שלם מוקדש לו הוא מארק שאגאל. בעיר פועל גם מוזיאון צילום מומלץ, אבל נדמה שאחד המוזיאונים היותר מעניינים ומפתיעים כאן הוא מוזיאון הספורט הלאומי (Musée National du Sport), ובו שפע בלתי נדלה של פריטים היסטוריים מענפי ספורט שונים - מאופני עץ מהמאה ה-19 ועד סירת מרוץ משנות ה-40 של המאה שעברה. זאת לצד תלבושות, מיצגים אינטראקטיביים ועוד. לא רק לחובבי ספורט.

חוף הים, ניס, צרפת. ShutterStock
טיילת יפהפייה וחוף ים מושלם. ניס/ShutterStock

הים הכי מפתה בריביירה (וגם: טיילת ללא הפסקה)

ניס היא חלק בלתי נפרד מהריביירה, וככזו - מציעה חופי ים שוקקי חיים, וטבילה מרעננת במים שקטים ורוגעים בדרך כלל. אל חופי העיר נושקת הטיילת המפורסמת של ניס (Promenade des Anglais, "טיילת האנגלים"). היא הוקמה כבר במחצית השנייה של המאה ה-18, ואורכה כשבעה קילומטרים. יש בה חלקים מבודדים יחסית, וגם הומים וקצביים. יש בה מסעדות יקרות ודוכני קרפים זולים, כיסאות נוח במיקומים מנצחים וספסלים רומנטיים להפליא. פשוט מצאו לעצמכם את הפינה שלכם מול הים - והתמסרו לתחושת החופש העוטפת את הכל.

כך או אחרת, העיר היפה הזו יכולה למלא לכם ימים שלמים של בילויים, אבל יותר ממומלץ לצאת ממנה לטיולי יום בסביבה, אל עיירות פוטוגניות הנושקות לים וגם אל אתרי טבע פראי, המצויים למרגלות האלפים, וממתינים שתגלו אותם.

בשיתוף אל על, בשיתוף אל על

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully