וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מתי נתנשק? המקומות הכי רומנטיים בבירת הנצח של האהבה

בשיתוף אל על, בשיתוף אל על

7.10.2019 / 13:28

ברומא כמו ברומא - כל פינה בכל שעה, היא מקום רומנטי להפליא. ובכל זאת, הנה כמה אתרים ומקומות רומנטיים במיוחד בהם תוכלו לחגוג את הזוגיות שלכם בדרך מיוחדת

פיאצה ברומא. ShutterStock
פיאצה ברומא (צילום: shutterstock)/ShutterStock

בתי האבן החומים, המונומנטים ההיסטוריים, נהר הטיבר הגועש ואור השמש המלטף מהווים תפאורה מושלמת לעיר מושלמת. רומא, בירת הנצח, לעולם תפנק את מבקריה באוכל מעולה, אמנות משובחת, גנים יפים ועירוב מופלא של שמחת חיים ואלגנטיות שכנראה רק האיטלקים יודעים לייצר. יש את רומא ההיסטורית, רומא התרבותית, רומא הקולינרית ורומא של Amore, כלומר רומא של אהבה. ללא ספק זו עיר שקל להתאהב בה, תרתי משמע.

טיסה לרומא תמיד מעוררת התרגשות וציפייה לחופשה מיוחדת, ובין אם אתם ובני/בנות זוגכם מגיעים לסופ"ש או יותר מזה, ישנן לא מעט שכיות חמדה רומנטיות שתשמחו להגיע אליהן בין הסלפי בקולוסיאום לביקור בוותיקן.

רומא היא עיר מושלמת לטיול זוגי. היא מציעה שיט בנהר הטיבר שכוללת ארוחת ערב או סירה עם בר יין, מותר להרגיש בה קצת קיסרים ולעבור בין אתרי העיר במרכבה רתומה לסוסים, ערב באופרה של העיר יספק טוויסט תרבותי מעניין. הנה כמה אתרים רומנטיים במיוחד בעיר:

וילה בורגזה

מדובר בגן גדול ויפהפה במרכז רומא שבו מדשאות, ערוגות פרחים, עצים ושבילי הליכה שמאפשרים לטייל בתוך ציור פסטורלי. בפארק יש כמה וילות שמשמשות בחלקן כמוזיאון ובמרכזו וילה בורגזה, שמציגה אוסף אמנות ועבודות של קאראווג'ו וברניני.

מתי נתנשק? בבוקר. הגן הקסום הוא המקום לפתוח בו את היום בטיול נינוח, לראות את השמש מטפסת אל השמיים וליהנות מאוויר צונן ומפריחה צבעונית. ספסל אחד, זוג אחד, נשיקה אחת לפחות - ככה מתחילים את היום.

הפנתאון

כן, זהו בהחלט מקום רומנטי לפנתאון, למרות הפופולריות שלו כאטרקציה תיירותית. במקור זה היה מקדש רומאי שנבנה בשנת 27 לספירה לכבוד האלים האולימפיים ולאחר שנחרב נבנה מחדש בין השנים 118 ל-128 לספירה. כיפת הענק והחור במרכזה שחושף עיגול של שמיים הם אייקוניים ובמקום קבורים גדולי האומה מתקופות שונות, ביניהם הצייר הדגול רפאל.

מתי נתנשק? בצהריים. כשאלפים גודשים את המקום ויושבים בכיכר שמול עמודי האבן העצומים של הפנתיאון. שם, בין המון האדם, יהיה לכם רגע משלכם. אחרי הנשיקה תמשיכו לבית הקפה המפורסם טאצה ד'ורו היוצא מהסמטה של הכיכר ותתענגו על קפה משובח ועוגות מצוינות.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
המדרגות הספרדיות רומא. ShutterStock
המדרגות הספרדיות (צילום: shutterstock)/ShutterStock

המדרגות הספרדיות

מה שמיוחד וכיף ברומא, הוא שמרכז העיר עמוס אטרקציות, אתרים היסטוריים ומקומות יפים, כך שטיול רגלי מספיק בהחלט. פיאצה די ספניה ממוקמת בקרבת וילה בורגזה, וילה מדיצ'י ופיאצה דל פופולו כך שכל ביקור באזור חייב להתחיל או להסתיים בה. הרחובות מסביב מושלמים לשופינג ואם אתם חובבי טירמיסו, חובה עליכם לעצור ב"פומפי טירמיסו", חנות קינוחים שברחוב via della corce היוצא מהכיכר.

המדרגות הספרדיות עצמן מקשרות בין פיאצה די ספאניה לפיאצה טריניטה די מונטי. במרכז הכיכר נמצא פסל הסירה המפורסם של פייטרו ברניני ובנו ג'ובאני לורנצו ברניני, המכונה "מזרקת הספינה" והמדרגות מספיק רחבות כדי שתמצאו מדרגה לשבת עליה ולהתבונן בכל היופי הזה שמסביב.

מתי נתנשק? אחר הצהריים. תנו ידיים ועלו ביחד 136 מדרגות, לאט לאט, עד למרפסת העליונה, ושם על רקע השקיעה היפה תחוו רגע של אהבה.

גשר סטנאנג'לו

נהר הטיבר היפהפה חוצה את רומא מצפון לדרום ופיתוליו בבירת הנצח יוצרים פינות קסומות. אחד הגשרים היפים הוא גשר המלאכים - גשר סנטאנג'לו שמוביל מפיאצה נאבונה ושוק קמפו ד'פיורי אל קריית הוותיקן שמעברו השני של הנהר. את הגשר בנה הקיסר הרומי אדריאנוס על מנת לקשר בין מרכז העיר למוזוליאום שבנה, אשר ידועה כטירת סנטאנג'לו היפהפייה, שמאוחר יותר השתמשו בה האפיפיורים השונים כטירה למגורים וככלא.

מתי נתנשק? לקראת ערב. אלה השעות הקסומות בהן השמש יורדת וצובעת את קשתות הגשר והטירה הסמוכה בצבעים אדומים וצהובים, ויחד עם השתקפות המראה במי הנהר זהו מקום נהדר לרגע זוגי קסום.

גשר סטנאנג'לו מעל נהר הטיבר, רומא. ShutterStock
גשר סטנאנג'לו מעל נהר הטיבר, רומא (צילום: shutterstock)/ShutterStock

גבעת אל ג'אניקולו

רומא בנויה על שבע גבעות, אבל זו השמינית במערב העיר, שאינה נספרת, מספקת לה מראה נשגב. זוהי תצפית נוף מרהיבה על העיר והיא הנקודה השנייה בגובהה בעיר. כבישי הגישה מתפתלים בין צמחייה ירוקה, דשא ועצים ונעים לטייל בה בין הפסלים והצמחים. בראש הגבעה נמצאת כנסיית סן פייטרו ובסמוך לה פסלו של הלוחם הגדול לאיחוד איטליה, ג'וזפה גאריבלדי.

מתי נתנשק? לקראת ערב. הגבעה נמצאת דרומית לוותיקן כך שאפשר לסיים בה יום טיול וליהנות ממראה השקיעה, כשמצד מערב המרחבים הירוקים ופרברי רומא ומצד מזרח העיר נצבעת באדום ואז נדלקת לקראת הלילה.

טרסטוורה

גבעת אל ג'אניקולו נמצאת ברובע טרסטוורה השוקק ואין מתאים יותר לרדת מהגבעה אחרי השקיעה ולבלות את הערב ברובע הבוהמייני. פירוש המילה טרסטוורה היא "מעבר לטיבר" וזאת משום שהרובע נמצא מעברו המערבי של נהר הטיבר. הרובע צפוף ומרובה סימטאות ובהן מסעדות, פיצריות ואמני רחוב.

מתי נתנשק? בערב. בין אם אתם בפאב או פותחים בקבוק יין במסעדה, דבר אחד ברור - אתם משהו לחגוג אותו.

פונטנה די טרווי

נסיים בחלק המרכזי יותר של העיר. המזרקה המפורסמת בעולם היא אתר חובה ברומא. ביום גודשים את המקום אלפי תיירים שמשליכים מטבעות ומביעים משאלות ודמותו של אל הים נפטון רכוב על צדף משקיפה עליהם מאז 1762. לפי המסורת העממית, השלכה של מטבע ביד ימין מעבר לכתף שמאל תבטיח שתחזרו לרומא ואילו השלכה של מטבע נוסף תבטיח שמשאלתכם תתגשם.

מתי נתנשק? בלילה. אחרי ארוחת ערב טובה באחת מעשרות המסעדות המצוינות שבאזור, אחרי שכבר שתיתם קפה משובח וליקקתם גלידה מעולה, תגיעו בסוף הבילוי אל המזרקה. שם בשעות הקטנות של הלילה אלפי התיירים הגודשים אותה ביום מפנים את מקומם לצעירים המבלים במקום. שם, תחת התאורה הצהבהבה ולצד המים המפכים, תרגישו שאתם בסצנה מסרט של פליני והמזרקה תהווה תפאורה מיוחדת.

בשיתוף אל על, בשיתוף אל על
  • עוד באותו נושא:
  • רומא

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully