וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טוויסט חדש ומפתיע לאתריה המפורסמים של סן פרנסיסקו

בשיתוף אל על, בשיתוף אל על

3.10.2019 / 14:36

לדווש על הגשר המפורסם בעולם, לדהור בעיר במכונית כיבוי, לבקר במפעל עוגיות מזל מיתולוגי, ליצור סרט אנימציה עם הילדים ואפילו להעביר לילה מסתורי בכלא אלקטרז. הנה ההזדמנות שלכם לחוות את אתריה המוכרים של סן פרנסיסקו באופן קצת אחר

רכיבה על אופניים, גשר הזהב, סן פרנסיסקו. ShutterStock
רוכבי אופניים על גשר הזהב/ShutterStock

הרבה מים עברו במפרץ המרהיב הזה, מאז שאריק איינשטיין שר "יושב בסן פרנסיסקו על המים". העיר הזו פשוט לא נחה - וממציאה את עצמה כל העת. ולא רק בגלל שהיא אחת הערים הגדולות בקליפורניה או בשל העובדה שזהו מרכז תרבותי וכלכלי חשוב. אלא פשוט כי יש בה וייב אחר. שונה מכל מה שתמצאו בערי ארצות הברית.

היא נולדה בזכות מחפשי הזהב הנלהבים של המאה ה-19, שעטו עליה מכל עבר, ובמהרה הפכה למטרופולין שוקק חיים, עם אופי, תעוזה ושיק שהם רק שלה. או במילים הכי פשוטות: זוהי ככל הנראה העיר הכי מגניבה בצפון אמריקה.

מדי שבוע מפעילה חברת אל-על שלוש טיסות לסן פרנסיסקו, ובזכות מזג האוויר המצוין השורר בה רוב הזמן, מדובר ביעד שמתאים לכל השנה. זוהי גם ההזדמנות שלכם לעשות טוויסט חדש ומפתיע על אתריה המוכרים של העיר.

לדווש לאורך גשר שער הזהב

הגשר הזה כיכב באינספור סרטים, ספרים ושירים, ואחת הדרכים להתרשם ממלוא החוויה שהוא מספק, היא פשוט לדווש לאורכו באופניים (ואם אתם מתעקשים, אפשר כמובן גם לצעוד ברגל).

כמובן, תהיו מופרדים מנתיבי כלי הרכב - רק אתם, הנוף וגשר הברזל המוזהב, שנבנה בשנת 1937 ואורכו כ-1,970 מטרים. מומלץ כמובן לעצור מעת לעת, ופשוט להתפעל מנופי מפרץ סן פרנסיסקו. כדאי לדעת כי באזור פועלות כמה חברות להשכרת אופניים, כך שאתם מסודרים.

להעביר לילה באלקטרז

במשך היום, אינספור תיירים פוקדים את האי הנודע לשמצה אלקטרז (Alcatraz), הרובץ אל מול חופי העיר ובו היו כלואים כמה מהפושעים היותר מפורסמים בהיסטוריה האמריקאית. ככלא השוכן על אי, מוקף במימי האוקיינוס, הוא נחשב לכמעט הרמטי, ובריחה ממנו הייתה משימה כמעט בלתי אפשרית.

הכלא נסגר בשנות השישים, והפך לאתר תיירות שבו נערכים סיורים מרתקים, אבל אם אתם רוצים לחוות אותו באופן מעט יותר מסתורי - לכו על סיור ערב ולילה. הוא קרוי "סיור מאחורי הקלעים", וכולל מפגש מקרוב עם תאי כלא ושאר פינות לא מוכרות, הסגורות בדרך כלל לקהל הרחב.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מלכת הריביירה הצרפתית: הקסם של ניס

בשיתוף אל על
תא בכלא אלקטרז, סן פרנסיסקו. ShutterStock
אם אתם רוצים לחוות אותו באופן מעט יותר מסתורי - לכו על סיור ערב ולילה. תא בכלא אלקטרז/ShutterStock

לגלות אמנות אורבנית ברובע מישן

קרוב לאלף ציורי קיר מאכלסת סן פרנסיסקו, ואלו מעידים היטב על הלכי הרוח שבה - החברתיים, הפוליטיים והאופנתיים. הכוכב הבלתי מעורער של ציורי הקיר הוא כמובן רובע מישן (Mission District) הטרנדי, שלצד ציורי הקיר מכיל גם גרפיטי לרוב. ממש כמו לשוטט בגלריה תחת כיפת השמים. אם אתם מעוניינים להעמיק, אל תסתפקו בסיור עצמאי, אלא הצטרפו לסיור מודרך באזור (ויש רבים כאלו). זהו גם מקום לתפוס קפה טוב או ארוחה משובחת, באחד משפע בתי האוכל האופנתיים הפזורים פה.

ציור קיר, רובע מישן, סן פרנסיסקו. ShutterStock
הצטרפו לסיור מודרך באזור. ציור קיר ברובע מישן/ShutterStock

לטעום את העיר: מצ'יינה טאון לאיטליה הקטנה

אז איזה טעם יש לסן פרנסיסקו? על השאלה הזו בדיוק מנסים לענות סיורי האוכל המדליקים שמוצעים בה. נכון, אפשר לגלות אותם לבד, אבל סיורי הטעימות הללו יגלו לכם מקומות שלעולם לא הייתם מגלים לבדכם.

הסיורים המומלצים ביותר נערכים בין צ'יינה-טאון (יעד מומלץ בפני עצמו לחצי יום טיול) לאיטליה הקטנה, ובהם תיחשפו במשך מספר שעות למגוון מפתיע של חוויות קולינריות - מדים סאם מיתולוגי ותה Boba ויאטנאמי ועד פיצות נפוליטניות וקנולי אלוהי. חלק מהסיורים עוברים דרך מפעל עוגיות המזל Golden Gate Fortune Cookie Factory, הפועל מאז 1962 ומייצר 10,000 עוגיות ביום.

להיתלות על קרונות הכבל

אתם בהחלט לא רוצים להסתפק בלראות אותו או לצלם אותו. אתם רוצים לעלות עליו - ולצאת למסע מדליק (וקצת מפחיד) בין רחובותיה התלולים להפליא של העיר. אנחנו מדברים כמובן על נסיעה בתחבורה הציבורית הכי מוזרה שפגשתם: קרון הכבל (Cable Car). מדובר בקרונות המחוברים לכבל שנמצא מתחת למסילת ברזל. אפשר לשבת בפנים, ואפשר גם להיתלות בחוץ (בזהירות). ועוד כדאי לדעת כי מערכת תחבורה זו מופעלת כבר משנת 1873, והיא האחרונה מסוגה שעדיין פועלת בעולם.

קרון רכבת בעיר סן פרנסיסקו. ShutterStock
נסיעה בתחבורה הציבורית הכי מוזרה שפגשתם. קרון הכבל/ShutterStock

הכי מפותל בעיר: לטפס במדרגות של רחוב לומברד

אחד מסמלי העיר הוא קטע מסוים מרחוב לומברד (Lombard), שבו נעות באיטיות מכוניות, בין פיתולים חריפים ולצד ערוגות פרחים. זהו ככל הנראה הרחוב המפותל בעולם, ובשונה מהנהגים, שנאבקים בפיתולים, לכם מומלץ פשוט לצעוד בגרם המדרגות הנע לצדו, ולקבל זוויות מבט חדשות על המקום הכל-כך מוכר.

רחוב לומברדו סן פרנסיסקו. ShutterStock
רחוב לומברדו/ShutterStock

פיקניק מול הנוף ותה יפני בפארק שער הזהב

פארק שער הזהב (Golden Gate Park) הוא מקום שיש להתמסר אליו במשך שעות ארוכות, ולגלות את צפונותיו הרבים. זהו ה"סנטל פארק" של סן פרנסיסקו, ובין השאר, תמצאו פה מוזיאון אמנות מקסים (De Young Museum), חממת פרחים מדהימה ביופייה, מדשאות שבהן תוכלו לערוך פיקניק נינוח, גנים בוטניים וגם מקומות לשמוע בהם מוזיקה חיה בימי ראשון, בעונת הקיץ.

אבל אל תצאו מפה לפני שביקרתם בגן התה היפני, שהוקם לפני יותר ממאה שנים, ובו פגודות, פסלים, בריכות מים, גשרונים ומפלים קטנים. וכן, יש פה בית תה פעיל שאסור לכם להחמיץ.

לסייר במכונית כבאים

טוב, זה כבר הזוי ומשעשע ברמות-על: סיור במכונית כיבוי אש נושנה, הנמשך 90 דקות ויפגיש אתכם עם אתרי התיירות המרכזיים של סן פרנסיסיקו. כל מכונית כיבוי וינטג' כזו מסוגלת להכיל 14 נוסעים, ובמהלך הסיור תלבשו בגדי כבאים אמיתיים ותשמעו סיפורים מדליקים במיוחד.

רציף הדייגים סן פרנסיסקו. ShutterStock
רציף הדייגים/ShutterStock

לעוף על הדמיון עם הילדים

סן פרנסיסקו מתאימה כמובן לכל המשפחה, ואם אתם עם ילדים, מומלץ לבקר במוזיאון הילדים Children's Creativity Museum. כאן, אין גבול לדמיון, ותוכלו ליצור אנימציה, לפצח חידות אינטראקטיביות, ליצור בחומרים מפתיעים, להפעיל רובוטים, להלחין מוזיקה ועוד.

לפגוש אריות ים בפישרמנ'ס וורף

עוד מקום שבשום פנים אסור לכם לוותר על ביקור בו הוא פישרמנ'ס וורף (Fisherman's Wharf, רציף הדייגים) הממוקם במרינה של העיר. מעבר לשפע אתרי הבילוי, השופינג והאוכל, ניבט מכאן נוף מרהיב של מפרץ סן פרנסיסקו ושל גשר שער הזהב. אבל אין ספק כי אחד ממוקדי המשיכה היותר חמודים מגיע בדמות המשטחים הצפים שעליהם משתזפים אריות ים מקומיים. כי סלפי עם אריה ים כבר עשיתם?

בשיתוף אל על, בשיתוף אל על

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully